Het Faillissemeldpunt

faillisement, vroom dreesman, perry, retailToevallig komen wij regelmatig in de Hema, nemen we bijzonder vaak iets mee wat we eigenlijk niet nodig hebben en staan we er vervolgens ook niet zelden in de rij. Het is moeilijk te geloven dat het allemaal niet goed zit bij de Hema, maar faillissement blijkt altijd in een verraderlijk hoekje te zitten. Iedereen die alleen financieel nieuws leest over winkels waarin hij wel eens iets heeft gekocht (bijna iedereen dus) weet nu ook wel dat het al jaren niet goed gaat met de Hema.

Zo wisten wij namelijk al lang dat de V&D eigenlijk al jaren enkel functioneerde als het rommelige voorportaal van de La Place en wisten wij ook dat het in de PerrySport voornamelijk draaide om de vijver met koikarpers die je in elke winkel kon vinden tussen de enorme rekken afgeprijsde rode t-shirts. 

En toch, die winkels ging verraderlijk lang door met hun bestaan. Zodat het faillissement toch nog opeens heel onverwacht kwam, en het ruilen van de dubbele kerstaankoop niet meer kon.

Er is duidelijk behoefte aan een betere faillissementvoorspeller. 

Bij het Faillisemeldpunt gebruiken we de wisdom of the crowd om elkaar en onszelf op tijd te informeren. Daarvoor gebruiken we onder meer de volgende vragen:

  • krijg je een deja vu naar de zaterdagmiddag dat je voor het eerst alleen ging shoppen?
  • hebben ze nooit op voorraad waar jij naar op zoek bent?
  • kun je uberhaupt nooit iets vinden vanwege de onlogische indeling?
  • ben je vaker door de winkel heen gelopen, omdat hij zo gemakkelijk op de parkeergarage aansloot, dan dat je er iets kocht?
  • bekruipt je een naar en weeig gevoel als je deze winkel binnenloopt?
  • Ruikt het er in de kleedkamers naar iets anders dan zweet en deodorant?
  • Ziet alles er goedkoop uit maar is het niet goedkoop?
  • Is de roltrap al een tijd niet onderhouden?

Meld de winkel aan bij het faillissemeldpunt onder ‘dit ruikt naar faillissement’ en wij zullen op basis van alle overige meldingen de winkel gaan screenen. Lijkt het einde daadwerkelijk nabij te zijn, dan laten we je dit weten en heb jij genoeg tijd om je cadeaubonnen in te leveren, je klaar te maken voor de grote uitverkoop, je te beramen op eventuele overname en een in memoriam op te stellen over de bloeitijd in de jaren zeventig. 

Bedrijven kunnen zich ook aanmelden en bijvoorbeeld inzicht krijgen in hoe vaak het het bedrijf bij het faillissemeldpunt wordt genoemd. Wellicht is het management er zelf dan ook tijdig bij.

Het Faillissemeldpunt – geld stinkt niet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* indicates required




×