Cure No Pay

cure no pay, pitch, vacature, input, frisse blik

Het begint eigenlijk allemaal als je gaat studeren. Je hebt een kamer nodig, dus je moet hospiteren. Met een flesje wijn in de hand bel je aan en leg je je meest outgoing ziel bloot om je hopelijk toekomstige huisgenoten te overtuigen van je uitgebalanceerde studentikoosheid. Helaas, je flesje wijn mag je achter laten en ze kiezen voor die ene jongen die ook van af en toe samen eten en dan een biertje houdt.

En dan schrijf je een scriptie. Na maanden zwoegen weet je alles over de emissierechtenhandel en culturele aanbestedingen en kun je iedereen gratis aan informatie helpen. Wellicht haal je hier nog een baan of leuke werkervaringsplek uit, denk je. Waarschijnlijk niet. Laten we over onderzoekstages maar niet beginnen (hier hebben we namelijk eerder over geschreven, zie stagecarriere).

Dan begint alles weer opnieuw. Je moet namelijk gaan solliciteren. Dagen zit je te zwoegen om een schitterende brief te schrijven waarin je een nieuw licht werpt op de verouderde strategie van het bedrijf. Met een beetje geluk zit je even later bij het sollicitatiegesprek. Jij bent uiteraard goed voorbereid en hebt een crosssectioneel onderzoek gedaan in de verschillende afzetmarkten van het bedrijf. Jij weet het wel, ze missen een stukje business development op het gebied van maatschappelijke interventies. Je hebt dat ook even voor ze uitgetypt. Wat een droomsollicitant. Je wordt het dan ook helaas ook niet, maar dat rapport over de financiële voordelen van een customer lock-in dat je ook nog zo nonchalant hebt geschreven als voorbereiding mag je achterlaten. Heel jammer, ja. Er waren toch betere kandidaten.

En zo ga je freelancen. Iedereen weet het, freelancen, dat is pitchen. Dan kom je ineens bij het milieucentrum Utrecht terecht. Er is een vacature voor een freelancer. Je denkt: leuk ik ga bijdragen van een milieuvriendelijke wereld. Met je collega’s van je start-up in de culturele sector zit je nachtenlang je creativiteit uit te melken om tot een ontzettend origineel en uitgewerkt plan te komen om die freelanceplek te bemachtigen. Jullie zorgen er wel voor dat ze weer connected zijn met de jongere generaties. Maar nee, helaas, de pitch hebben jullie niet gewonnen. Ze hebben wel genoten van jullie innovatieve werkvormen en jullie hebben ze zeker de ogen geopend. Wauw, Snapchat, dat het zo populair is, hè!

En toen was de maat vol, het was de emmer die de druppel deed overlopen en net dat beetje gratis weggegeven intellectueel eigendom dat je over de rand duwt. Dat hadden wij in ieder geval. Maar nu hebben we ons bedrijf Cure No Pay en verdienen we bakken met geld.

Bij Cure No Pay zetten we nepvacatures of -pitches uit om gratis input te verzamelen voor bedrijven. Wil je je product development strategie aanscherpen? Nieuwe markten aanboren voor je app? Je socialmediacampagnes niet meer zo zielig laten overkomen? Maar een nieuw iemand aannemen? Nee, natuurlijk niet, dat kost geld. Er staat genoeg jong intellect met een frisse blik te springen om je te vertellen hoe het wel moet en die leveren wij aan.

Word net als projectmanager Hans en trek die werkzoekenden leeg. Laat ze uren presenteren, rapporten maken en Instagram nog een keer uitleggen. Alle cure en no pay.

CURE NO PAY – PITCH PITCH PITCH PITCH PITCH (dit moet je heel snel achter elkaar zeggen)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* indicates required




×