De Dubbeldekker

Net zoals dat met de meeste mensen gaat, werden ook wij op een gegeven moment volwassen. We weten dit nog precies, het was vreselijk. Het was de eerste keer dat we zelf contact moesten opnemen met de verzekering. Voorheen was dat gewoon de taak van onze vaders, want, in wat we met heimwee onze jeugd noemen, hoefden we onze vingers nooit te branden aan het afvoerputje van de carrièreladder: het verzekeringswezen.

Het idee van een verzekering is eigenlijk heel simpel. Iedereen loopt bepaalde risico’s. Heb je een huis? Dan kan het afbranden, daarom neem je een brandverzekering. Heb je spullen? Dan kunnen die kapot gaan, dan neem je een inboedelverzekering. Ga je reizen? Dan kan je in de woestenij van alles overkomen, neem een reisverzekering. En heb je een lichaam? Dan neem je een zorgverzekering, want voor je het weet lig je weer in het ziekenhuis.

Simpel dus. Een alledaags risico wordt gedekt door jou, samen met de rest van de wereld. Gebeurt er iets naars, dan krijg gewoon wat compensatie in je knuistje geduwd.

Er is alleen één probleem. Het werkt alleen als er niets aan de hand is. Want als je de zijspiegel van een auto afrijdt en netjes een briefje neerlegt, dan ben je na een jaar nog bezig met uitvinden welk van de drie verzekeringen die geld van je willen, nou de jouwe is. Hoewel je vlak na het voorval nog opgelucht dacht: “hier ben ik voor verzekerd”, bleek je helemaal niet verzekerd te zijn voor de onzekerheden van het verzekeringswezen.

Maar, wees gerust, nu zijn wij er voor jullie: de verzekering voor verzekeringen. Binnen een klap dek je je hele leven in tegen onverwacht eigen risico, post-bureaucratische stress, kleine lettertjes en de grote paradox die klantenservice heet. Lachend wordt je doorverbonden naar een andere afdeling, want doorverbinden betekent cashen: elke minuut aan de telefoon wordt met 50 ct vergoed.

En terwijl jij je hart uitstort bij een van onze medewerkers over Unive, Ohra, London, Academica, Delta Lloyd, Nationale Nederlanden, de Amersfoortse en Centraal Beheer Achmea, komt je emotionele schadevergoeding al binnen op je rekening. Overigens, onze medewerkers hebben allemaal een Master in de sociale wetenschappen en zijn dus uitstekend in staat je emotionele bijstand te verlenen en je problemen in een groter perspectief te plaatsen. Ook wij doen graag iets om het werkloosheidscijfer terug te dringen.

 

DE DUBBELDEKKER – VERZEKERING VOOR VERZEKERINGEN

 

Photo Credit: ho_hokus via Compfight cc

verzekering, Unive, Ohra, London, Academica, Delta Lloyd, Nationale Nederlanden, de Amersfoortse en Centraal Beheer Achmea, klantenservice, reisverzekering, zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* indicates required




×