Het ‘Hou ‘t gezellig’-dieet

Het is eind januari, en ook al zei je stellig geen voornemens te hebben, stiekem wou je toch wel iets gezonder gaan eten. Ok, je hebt dit niet aan je vrienden en familie verteld, want goede voornemens zijn zo ontzettend burgelijk en doen je denken aan meisjesvrouwen met Blondservies. Toch dacht je na het succes van de Voedselzandloper, de opgevoerde hetze tegen de boterham, en je moeder die de Croma verwisselde voor kokosvet en de elleboogjesmacaroni voor boekweit: ook ik moet gezonder gaan leven.

Ontzettend goed voornemen. Chapeau. Wij zijn het er helemaal mee eens dat gezond leven belangrijk is. We willen immers niet aan al die chronische ziekten meebetalen en we willen nog minder dat jullie dood gaan.

Nederland is van ver gekomen sinds de aardappels in een plas jus met een lekker vettige slavink ernaast, maar na de opmars van omega3-vetzuren zijn we zo massaal aan de quinoa gegaan, dat het nu overal is uitverkocht. Ook gluten zijn nu uit den boze. Je kan de coeliakie-patienten inmiddels niet meer onderscheiden van de hipsters met een glutenvrij dieet. Binnenkort gaan we ook allemaal over op teff, een supergraan uit Ethiopie. Gebrselassie dankt hier, naar eigen zeggen, zijn successen aan, en jij binnen afzienbare tijd ook.

Goed, heel goed, en gezond en verantwoordelijk. Alleen niemand wordt daar echt gezelliger op. De tijden dat je samen ongegeneerd een dienblad gevulde eieren naar binnen schoof zijn voorbij. Nu moet sowieso eerst het eigeel eruit, want dat is slecht voor je. Niemand laat zich nog paaien voor een patatje oorlog na het uitgaan. Daar zijn ze sowieso niet dronken genoeg voor, want in alcohol zitten calorieen. En nodig je eens wat mensen thuis uit voor een etentje, dan ben je een weekend kwijt aan voorbereiding, want iedereen moet iets anders te eten hebben. Glutenvrij, vegetariër, pescotariër, chiazaadjesadept, raw, geen zuivel, geen witte wijn, geen groene groente, geen onverzadigde vetzuren en al helemaal niets wat je oma niet heeft gekend.

Wij hebben een oplossing voor deze treurige bedoening. Het ‘Hou ‘t gezellig’-dieet.

Het is simpel. Er zijn 3 basisregels.

1. Eet met mate
2. Maar vooral niet altijd, eet dan gewoon waar je zin in hebt
3. Stop met praten over eten

Geloof ons, je krijgt verbijsterende resultaten. Binnen 4 weken zullen je vrienden weer met je willen afspreken en heb je nog eens een keer geld over. En, als dit niet lukt, probeer dan het Instagramdieet.

 

Het ‘Hou ‘t gezellig’-dieet – waar eten nog voedsel is

dieet, voedselzandloper, teff, quinoa, glutenvrij, coeliakie, gezellig, boekweit, hipsters, omega 3, vetzuren, eten, voedsel

Photo Credit: Road Fun via Compfight cc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* indicates required




×