Moral Match Mapping

Eieren maken veel in ons los. Niet alleen de leuze ‘één ei is geen ei’ zet je filosofisch denkvermogen op scherp, ook het ei van Columbus en de gans met de gouden eieren lijken voor menig managementgoeroe aanleiding om het publiek eens flink aan het denken te zetten. Om nog maar te zwijgen over de ei-gerelateerde hersenkrakers met betrekking tot de schepping.

Zo sta je dan zo vlak voor Pasen verward weer in de winkel te twijfelen welke eieren uit het assortiment scharrel, vrije uitloop en rondeel je deze keer moet kiezen. En dan heb je nog niet eens over je cholesterol nagedacht. De hele supermarkt is een crime op mentaal labiele dagen. Om bij elk schap een weloverwogen besluit te nemen is een marteling, maar de eieren, die breken je dan altijd op.

Al die keuzes, al dat gehannes; het zijn net verkiezingen. Kies je op principes, op gevoel of strategisch? Ga je voor uitstraling, grondbeginselen of achterhaalde overtuigingen? En wat denken mensen van wel niet van je, als jij voor die goedkope net niet-scharrel gaat, omdat je deze keer toevallig heel veel eieren nodig hebt om een cake te bakken?

Laten we eerlijk zijn, alles Puur & Eerlijk staat strakker in je kast, maar hoeveel het bijdraagt aan een betere wereld wordt niemand ooit echt duidelijk. Bovendien kan geen enkele bewuste consument het aan zichzelf verkopen dat hij zijn persoonlijke idealen in de handen van Albert Heijn heeft gelegd.

Daarom hebben wij nu moral match app’. Jij vertelt ons je principes en je grondbeginselen op het gebied van een betere wereld: dierenwelzijn, klimaatverandering, economische gelijkheid en kinderarbeid – alles wat jij belangrijk vindt in deze wereld, en in welke mate. Dit vormt de basis voor een zorgvuldige afweging op het gebied van alle aankopen waarover je twijfelt. Vraag voor het schap of bij de kassa het kompas om raad en kijk of jouw boodschappenmandje zich wel verhoudt tot jouw plaats in het spectrum van de bewust kiezen. Bevordert je mandje voldoende economische gelijkheid, of kun je dat misschien compenseren met structurele aankopen op dierenwelzijngebied?

De tweifelweizer is een zelf-lerende app, die constant je koopgedrag zal aanpassen en sturen aan de hand van verschillende factoren. Als de tweifelweizer aan sociale media wordt gekoppeld kan hij aan de hand van je laatste posts, likes en retweets in de gaten houden hoe je in het leven staat en of je koopgedrag daar misschien op zou moeten worden aangepast. Zo blijven je boodschappen altijd een afspiegeling van je echte overtuigingen en de app een waar moreel kompas.

Moral match mapping – eieren voor je geld

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* indicates required




×