Schaapman

Aanraking is belangrijk. Het schijnt dat je ongelukkig wordt zonder.je dagelijkse huid op huid.

Sommige mensen worden ook aangeraakt door woorden en beelden. Wij hebben daar niet zoveel mee. Wij weten dat mensen liever banaal fysiek contact hebben.

Dit weekend waren wij op ‘It’s only a dream’, een fantastisch festival dat zich wel met de overblijfselen van het ‘restival’ raadt wist, om dat te bewijzen met onze multimedia instalatie ´Schaapman´, die je hieronder kunt downloaden.

 

SCHAAPMAN

DE INSTALLATIE

Met deze interactieve ervaring wil stiefcollectief de geconstrueerde dichotomie tussen het tastbare en imaginaire zichtbaar maken. Door het spel met ruimte en tijd ontstaat een beweging die tegenstellingen laat versmelten. Toeschouwer wordt deelnemer en deelnemer wordt toeschouwer.

Terwijl de bezoeker probeert door fysiek contact een actie in gang te zetten, construeren die pogingen direct een identiteit waarin de ervaring plaatsvindt. De keuzes van het individu leiden tot een collectieve realiteit. Schapen omvatten een element van transitie in de samenleving. Tussen urbane en rurale werelden in brengen ze mensen in contact met het ‘zelf’ en belichamen de pluraliteit van identiteiten die de samenleving voortbrengt.

Of niet dan?

 

GEBRUIK

Schaapman wordt gespeeld op een stretcher met minimaal twee spelers. Eén persoon ligt op de stretcher. Door middel van het aanraken van deze persoon door de andere speler worden de schapen die één voor één in de wei vallen weggespeeld. Als er geen schapen meer over zijn heb je gewonnen en komt de schaapman in beeld om je te feliciteren.

 

DOWNLOADEN

Je kunt hier (http://bit.ly/RaxZPO) het spel downloaden. Lees de README voor instructies.

 


3 thoughts on “Schaapman

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief

* indicates required




×